Wednesday 20 May 2015

Seuntai Kata Semanis Bahasa



Image result for assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh in arabic



Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Blog ini merupakan salah satu tugasan yang diberikan kepada kami sebagai pelajar yang mengambil kursus BMS3022 Karya Agung Melayu bagi sesi ini. Kursus BMS 3022 Karya Agung Melayu ini membincangkan karya agung yang menjadi pembentuk tradisi, tamadun dan pandangan semesta bangsa Melayu. Sepanjang kursus ini pelajar didedahkan tentang genre, gagasan, seni penulisan, nilai murni dan falsafah karya agung Melayu yang dikaji.


Dalam blog ini, pengunjung akan dipaparkan dengan beberapa analisis karya agung Melayu yang dihasilkan oleh kumpulan kami. Antaranya ialah analisis teks klasik "Hang Tuah" oleh Kassim Ahmad, analisis teks moden "Ranjau Sepanjang Jalan" dikarang Shahnon Ahmad dan Koleksi analisis "Gurindam Dua Belas" karya Raja Ali Haji. 


Pada kesempatan ini, kami ingin mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada pensyarah kursus yang banyak membimbing sepanjang kami mengikuti kursus ini. Buat rakan-rakan seperjuangan, kami panjangkan ucapan terima kasih di atas kerjasama sepanjang kursus ini berlangsung. 


Berkejar-kejaran ombak di laut,
Menyentuh pantai berpasir bersih,
Budi kalian disebut-sebut,
Kerja selesai dan terima kasih.

Sekian.







No comments:

Post a Comment